Početna Turizam Travel blogerka Jovana Kvržić: Putovanja su najbolja investicija u sebe

Travel blogerka Jovana Kvržić: Putovanja su najbolja investicija u sebe

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Po struci sam magistar farmacije, a u duši vječiti putnika”. Ovako, u kratkim crtama, Jovana Kvržić, travel blogerka, opisuje sebe. Intenzivno je počela putovati prije pet godina, a do sada je obišla blizu 70 zemalja, upoznala razne ljude, kulture, istorijske i druge znamenitosti i što je, najvažnije, stekla iskustva od neprocjenjivog značaja.

– Putovala sam cijeli život, samo su destinacije koje sam ranije obilazila bile bliže, to jest dostupnije mom učeničkom i studentskom budžetu i putovanja nisu bila tako česta. Uvijek sam tražila načine da otputujem jeftino ili besplatno, pa sam tako bila učesnik mnogih razmjena i seminara.

Nije mi bilo teško ni da kampujem i tako sam godinama ljetovala, ni da, na primjer, putujem 44 sata vozom do Moskve. Strast za otkrivanjem novih destinacija je bila jača od svih ,,muka’’ koje bi bile potrebne da do njih dođem.

U avion sam prvi put sjela 2013. par mjeseci prije 23. rođendana, kada sam kao student Farmaceutskog fakulteta išla u Istanbul, na još jednu studentsku razmenu, a intenzivno putujem od 2015. Ta godina je bila prekretnica u mom životu jer sam to ljeto otišla na “Work and Travel” program u Ameriku, uspela da uštedim veću količinu novca i krenula u životnu avanturu koja i dalje traje – ispričala je Jovana za Prijedor24.com.

Uglavnom putuje u sopstvenom aranžmanu. Rijetko posredstvom turističkih agencija, iako takav način putovanja preporučuje onima koji nemaju mnogo iskustva “na točkovima”. Često pronalazi jeftine avio karte i to putem određenih sajtova.

– Pratim sajtove poput www.skyscanner.com, www.azair.eu i www.momondo.com, član sam raznih grupa na društvenim mrežama, gde ljudi kače akcije koje uhvate, a pretplaćena sam i na newsletter-e brojnih aviokompanija i tako mi stižu njihove ponude i popusti na dnevnom nivou.

Za pronalazak jeftinih avio karti je najbitnije biti fleksibilan sa datumima. Postoje mjeseci, ali i dani koji su skuplji od ostalih, pa ja uvijek gledam da to bude van sezone, jer je tada najjeftinije putovati. Putovanja ne bi trebalo generalizovati, jer naravno da su neke destinacije pristupačnije od drugih, ne samo zbog cijene, nego i zbog udaljenosti, političke situacije, viznog režima… Mnoge destinacije svakim danom postaju sve dostupnije, pa sam tako povratnu kartu do Londona iz Trsta platila 30 eura, do Izraela iz Budimpešte 40…

Tamo kada dođete ne morate odsjesti u hotelu sa 5 zvijezdica, Airbnb ili hosteli se mogu naći po cijenama kao i kod nas, a za one koji žele da dožive pravo iskustvo potpuno besplatno preporučujem i sajtove www.couchsurfing.com i www.workaway.info, gdje možete živjeti sa lokalcima i platiti nekom svojom veštinom ili pričom -savjetuje ona.

S obzirom da je obišla mnogo zemalja i brojna egzotična mjesta, priznaje da joj je teško izdvojiti putovanje koje joj je ostalo u posebnom sjećanju, kao i mjesto gdje bi mogla živjeti.
– Teško je izdvojiti samo jedno, jer svako pamtim po nečemu posebnom. Ako moram da izdvojim, spomenula bih Jordan, Šri Lanku, Bali, Zanzibar i Mjanmar. Na njima sam imala najviše kontakata sa lokalcima, što su za mene najljepše uspomene, jer smatram da su putovanja zapravo ljudi. Gradovi koji su mi se posebno dopali su Čikago, Moskva i Šangaj. Volela bih kada bih tamo mogla da provedem godinu ili dvije, ali za život ,,zauvijek’’ i dalje biram Beograd – dodala je naša sagovornica.

Zbog problema pronalska saputnika, vrlo često putuje sama. Uživa u tome, jer kako kaže, na taj način upoznaje sebe.
– Problem kod traženja saputnika je da oni koji imaju novca, nemaju vremena, a oni koji imaju vremena, nemaju novca. Iz tog razloga sam do sada imala razne saputnike, od prijatelja preko članova porodice. Par puta mi se desilo da sam saputnike našla i preko interneta i ta putovanja su se ispostavila najzanimljivijima. Baš iz prethodno pomenutih razloga, počela sam i sama da putujem. Da sam čekala idealnog saputnika ne bih nikada nigde otišla. Kada putujem sama, pre svega upoznajem sebe, jer sa samom sobom najviše razgovaram. Volim da putujem sama jer tada i upoznajem najviše ljudi i imam potpunu slobodu da svoje vreme trošim isključivo onako kako ja želim – istakla je Jovana, koja je nedavno pokrenula i projekta “Putuj sa Jovanom”.

– Ovaj projekat sam pokrenula sa željom da okupim žene slične meni, koje pored putovanja vole i fotografiju, modu, pisanje i da zajedno odemo u istraživanje novih predela. Zajedničko putovanje neće biti klasično u kome sam ja turistički vodič, nego neko od koga mogu da uče na više nivoa, ali i da svi međusobno dijelimo ideje i učimo jedne od drugih. Za sada imam formirane dve grupe od po desetak žena, prvo idemo na Siciliju, pa na Santorini i nadam se da je ovo samo početak jedne lijepe priče – izjavila je ova svjetska putnica.

Posjetila je i Bosnu i Hercegovinu, gdje je rođena. Nije zaobišla ni planinu Kozaru, koja joj se, kaže, veoma svidjela. Međutim, smatra da je naša zemlja zapostavljena i nedovoljno turistički promovisana.
– U Bosni sam se rodila i sticajem ne tako lijepih okolnosti bila primorana da se kao dijete preselim u Srbiju. Iako sada Srbiju doživljavam svojom domovinom, za Bosnu me vežu jako lijepa sjećanja i i dalje joj se rado vraćam jer imam mnogo rodbine. Sada sam je po prvi put posjetila kao ,,bloger’’ i o njoj pisala na malo drugačiji način. Jako mi je drago što su moje priče naišle na mnogo pozitivnih reakcija, tako da jedva čekam da joj se opet vratim i izveštavam sa nekih novih mesta. Mislim da je Kozara, kao i veliki dio Bosne, podcijenjena i nadam se da sam uspjela da je predstavim kao jednu zanimljivu destinaciju. Svjež zrak, zelenilo, njena historija… Često ne moramo uopšte da otputujemo daleko da bismo videli nešto novo i maksimalno uživali, a ta poruka mi je bila glavni cilj najskorijeg putovanja kroz Bosnu – smatra ona.

Prema Jovaninon mišljenju, putovanja su najbolja investicija i mogu se organizovati na razne načine. Potrebno je samo informisati se, zato je njen savjet da slobodno vrijeme provedete u istraživanju najbližih znamenitosti i čitanju nekog dobrog putopisa. Mi vam svakako savjetujemo da to bude sajt www.jovaninzivotukoferu.com. Tu ćete pronaći mnogo korisnih savjeta i vjerujemo da će vam se dopasti način na koji putuje ova mlada dama, koja je, inače, i veliki zaljubljenik u fotografiju. Zahvaljujući tome, svaka destinacija na kojoj je bila dočarana je na jedinstven način.