Početna Vijesti Novinar Vladimir Kovačević prvo dobio spor protiv RTRS-a, a sad je izgubio...

Novinar Vladimir Kovačević prvo dobio spor protiv RTRS-a, a sad je izgubio protiv ATV-a

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osnovni sud u Banjaluci odbio je kao neosnovanu tužbu Vladimira Kovačevića protiv Alternativne televizije za klevetu te mu naložio da plati sudske troškove u iznosu od 2246, 40 KM.

Naime, Vladimir Kovačević tužio je Alternativnu televiziju radi naknade štete uzrokovanom klevetom, jer je ista prenijela na svom portalu vijest Informera naslovljenu : „Puzajući državni udar u Republici Srpskoj! Ne žele izbore, ruše vlast na ulici!” u kojem je, između ostalog navedeno da je Kovačević dobio 80.000 dolara od USAID-a, te da je u tekstu novinar predstavljen kao novinar koji je naklonjen opoziciji, te da je iznesena neistina kako je od USAID-a dobio 80 000 dolara.

Sud je presudio da pomenuta vijest ne predstavlja povredu ugleda tužioca, jer iako se radi o vijesti čija istinitost nije potvrđena, ona nije takve prirode da izazove pad ugleda tužioca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Iz gore navedenih dokaza tuženih da je USAID dodjeljivao sredstva nezavisnim medijima, prozilazi da je vijest da su pojedini nezavisni mediji u BiH dobijali ta sredstva. Dobijanje sredstava od USAID-a ne predstavlja sramotu za onog ko dobije takva sredstva” stojii između ostalog u presudi Osnovnog suda u Banjaluci.

Dalje, sadržaj spornog teksta da je novinar BN televizije naklonjene opoziciji, dovodeći to kao razlog za dobijanje finansijskih sredstava portalu tužioca od strane USAID, takva informacija ne dovodi do povrede ugleda tužioca.

“Činjenica da je neki medij naklonjen opoziciji ne predstavlja nešto što bi dovelo do povrede ugleda tog medija ili novinara zaposlenog u tom mediju. Takođe, činjenica da USAID finansira nezavisne medije nije kleveta, jer se radi o zakonom dozvoljenom vidu finansiranja medija” naveo je sud u prvostepenoj presudi.

Sud je ocijenio da je neistinit dio spornog teksta u kome s enavodi da je portal tužioca dobio 80 000 dolara putem USAID-a, međutim ova neistinita informacija, kao i informacija da je tužilac novinar opoziciji naklonjenog medija , te da takvi mediji dobijaju pomoć USAID-a, po ocjeni suda nisu takve prirode da bi povrijedile ugled tužioca u društvu.

ono što je i više nego zanimljivo jeste da je Kovačević prije ATV-a tužio i RTRS za identično preneseni tekst „Puzajući državni udar u Republici Srpskoj! Ne žele izbore, ruše vlast na ulici!” te da mu je prvostepenom presudom dosuđen iznos od 5000 KM zbog klevete (!!)

Sud je tada utvrdio da se povreda časti, ugleda, dostojanstva i ličnog integriteta može izvršiti neistinitim iskazom.

“Dakle, u konkretnom slučaju radi se o činjenicama čija istinitost, odnosno neistinitost je podobna za dokazivanje a tuženi u ovom potupku nisu dokazali da su ove informacije-činjenice istinite. Tužena (RTRS op E.P.) je bila u obavezi u cilju obavještavanja javnosti provjeriti istinitost predmetne ifnromacija ( da je tužilac kao nvinar naklonjen opoziciji te da je od USAID-a dobio 80000 dolara za nekakav internet portal), a kako tužena sa istima nije postupila na naprijed naveden način, ove informacije kao neistinite predstavljaju nezakonitu povredu ugleda tužioca, te stoga tženi i odgovaraju za klevetu koja je dovela do štete tužioca, koja se ogleda u nematerijalnoj šteti, duševnoj patnji zbog povreda ugleda i časti” stoji u presudi suda u predmetu protiv RTRS-a

Podsjetimo Vladimir Kovačević je bio žrtva brutalnog napada koji je okvalifikovan kao pokušaj ubistva. Napad se dogodio 26. augusta 2018. godine kada se vraćao kući nakon izvještavanja o skupu “Pravda za Davida”, u naselju Obilićevo. Dvojac mu je nanio povrede glave metalnim šipkama nakon čega je hospitalizovan u UKC RS.

Poslije pokušaja ubistva Kovačevića, koje je izvršeno u avgustu 2018. godine RTRS je na svom portalu prenijela pomenuti tekst o navodnih 80.0000 američkih dolara.

Vladimir Kovačević je nakon presude protiv RTRS-a početkom januara 2020. godine rekao za BUKU da je ona samo pokazatelj koliko je u svemu izrečenom što se stavlja na njegov račun bilo laži. On navodi da su na ovaj način demantovane sve neistine koje su mu podmetane, a sve da bi se targetirao kao remetilački faktor u Republici Srpskoj.

Kovačević je najavio da će se žaliti na ovu presudu, a saznajemo da se i RTRS žalila na prvostepenu odluku suda u predmetu.

 

Buka

ASHA prodaja vozila